woensdag 6 mei 2015

kriebel beestjes!



Kriebel Beestjes.

Waarom zijn kinderen zo gek op slakken en kriebelbeestjes? Mijn kinderen mogen ook zo graag slakken verzamelen kikkers vangen, achter vlinders aan rennen, of ze komen met een zieke vogel aan. Nou heb ik geen probleem met een zieke/gewonde vogel maar spinnen ,slakken en kikkers, insecten. Nee, die hoef ik echt niet in huis laat die maar mooi in de natuur. Want vol trots komt vaak genoeg mijn kleine dochter binnen mama kijk eens wat ik heb gevonden: een spin of een kikker, Oeps daar spring er weer een door de kamer zitten weer met ze alle door het huis heen te rennen om het weer te vangen. En het is gezond dat ze zoveel buiten zijn en in de natuur willen spelen en dat vind ook echt niet erg. En hoe vaak ik ook zeg verzamelen die beestjes niet dat is zielig toch blijven ze het doen. Want zij zijn goede verzorgers zegen ze: want er zitten blaadjes en water in die emmers alleen het feit dat er stuk of 50 slakken boven op elkaar liggen vraag ik me toch af of dat wel lief is. Aan mama de taak keer op keer de beestjes weer te bevrijden zodra de meisjes ze uit het oog zijn verloren en weer druk aan het spelen zijn, laat mama de beestjes wel weer vrij in de natuur. Laats hadden ze vogeleieren gevonden en die wilden ze laten uit broeden de eieren waren gedeukt en koud en er zat geen vrucht in dus succes tot kuikentjes zo er niet in zitten. Dus bedachten ze dat er wel lamp boven kon staan en een dekentje erom heen. Nou hebben we geen echt warmte lamp dus een gewone lamp werd geen optie vanwege mogelijke brand gevaar dus zei ik: leg ze maar in de zon het was 23 graden. Zo gezegd zo gedaan. Volgende dag zagen ze wel in dat het toch niet ging lukken om ze warm te houden en dat er veel meer werk in zat dan ze dachten. Ze hebben ze netjes begraven in de tuin. Voor dat je weet komen ze met het volgende aan benieuw wat het zal zijn.




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen