maandag 21 september 2015

de knikkers weer uit de kast!

vandaag wou me oudste dochter met de knikkers spelen wat ze in tijden niet gedaan heeft. Mijn gedachte Ok√© leuk daar speelde ik eerder zoveel mee op school. Iedereen zijn eigen knikkerzak vol met knikkers mee naar school of soms hele bak vol. wedstrijdjes doen wie kon het meeste winnen en de grootste in  die zandkuilen (het knikkerpotje) en later zelf knikkerpotje in de tegels zelf op school iedereen liep er toen mee. Dat zie ik nou helemaal niet meer eigenlijk wel jammer door zo’n simpel spelletje ontwikkel een kind toch heel veel dingen hoofd hand co√∂rdinatie, fijne motoriek, sociale omgaan met kinderen, beheerstheid, zodra ze er handigheid in krijgen ook zelfvertrouwen. Bij ons zijn de knikkers weer uit  de kast gekomen wie weet voor hoe lang. Toch leuk om te zien dat iets waar ik mee speelde vroeger nu ook me dochter mee speelt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten