maandag 21 september 2015

electronica van nu en vroeger en kinderen !



Elektronica en kinderen van nu en eerder!

Ik vind zelf dat de elektronica en kinderen allebei zo snel groeien en soms even snel heb ik het idee. Kinderen groeien ermee op en zijn er super handig in. Ik ben niet heel oud 30 jaar maar, als ik terug kijk waar ik eerder mee speelde was het meeste buiten spelen als het mooi weer was. Hutten bouwen en met  een bal spelen, rolschaatsen, fietsen ,springtouw, krijtjes en met knikkers. 
Nu zijn de spy scooter een hele hype en het ,wave bord ,als ik kijk in de generatie van nu. Binnenspelen deed ik met tekenspullen, poppen en de Barbie, en later kregen we een super Nintendo en een radio met cassettebandjes en Cd’s en toen ik naar de hogere school ging kreeg ik dan de oude mobiel van me vader mee zo’n groot koelkast waar je alleen mee kon bellen en een sms’jes kon sturen (waar je nu niet meer gezien wil worden) kW grote is er weinig verschil meer met die nieuwe smartphones van tegenwoordig .Alleen met smartphones kun die van tegenwoordig van alles sms’jes sturen wie doet dat nog zeg maar! Appen, facebooken, twitteren is het nieuwe berichtje sturen. Foto’s maken muziek down loaden enz. 
Tegenwoordig hebben kinderen een WII, ds. , PSP, televisie, telefoon, tablet, iPod en al het ander gewone speelgoed. Natuurlijk heb je daar zelf de hand in wat je je kind wel of niet geeft maar toch veranderd er geleidelijk een heleboel ook doe niet alles dingen mee.

En op school ook eerder had je veel schriften en boeken en een groot groen krijtbord en nu een tablet en een computer of Digibord en paar schriften als lesmateriaal.En lesgeven van eerder is er niet meer bij het uit de boek leren. Nu wordt er op een moderne manier les gegeven met de nieuwste materialen en op leuke positieve manier en er wordt naar elk kind gekeken wat die nodig heeft. En ieder kind heeft zijn eigen lespakket op zijn/haar Nivea. Eerder had je gewoon briefjes van school tegenwoordig heb je een registers/contactpagina,s met cijferlijsten en andere informatie en met een eigen account om zo in contact te komen met de 
leerkrachten. 
Geleidelijk gedigitaliseerd  bijna alles .waarom milieu bewuster zijn? alles gaat sneller ja maar waarom moet alles sneller?. Maar is het ook beter voor het milieu je gebruik toch  veel meer stroom. Ouders en kinderen zitten vaker achter een computerscherm, telefoon en al die andere apparaten is dat wel pedagogische verantwoord ? tijd zal  het leren of het allemaal wel goed is of niet. Maar in een korte tijd veranderd er  veel of dat nou wil of niet.er is nu zoveel verschil met eerder en nu.
Denk er maar eens over na hoe vaak stuur jij nog gewone post kaartje of een persoonlijke brief, kent jou kind de: videoband, cassettebandjes, fotocamera met rolletje, gewone wekker, gewone koffiezetapparaat, floppy’s, discman, fluitketel, theepot. ENZ. Je moet als ouders zijne maar alles bijbenen en met de tijd mee gaan. En dat lukt me aardig maar soms maak ook ik domme fouten en voel je knap knullig tegenover me kinderen als die mij gaan vertellen hoe het wel moet. ,en  natuurlijk kunnen ze ook zo lekker reageren beetje dom hey mama ! Maar we kunnen er wel allebei om lachen dan.

 


 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten