maandag 21 september 2015

tekenen van nu!



Zentangele tekenen is helemaal in tegenwoordig heel in en echt een trend aan het worden!

Ik had hierover stuk geschreven waar het vandaan komt en wat het is. Nu zie je tegenwoordig overal volwassen kleurboek met die voorgedrukte print van zentangle. 
Ik ben er achter gekomen dat dit ook voor kinderen met of zonder stoornis heel rustgevend kan werken dat nauwkeurig kleuren. Bij mijn dochter werkt dit perfect die heeft dan wel autisme en ADHD en als ze zich heel druk in haar hoofd voel dan wordt ze hiervan heel rustig en ze vind ook gewoon leuk om te doen. 
Daarbij is ook goed voor de ontwikkeling van de fijne motoriek en concertatie vermogen en uithoudingsvermogen. Want even kleuren/krassen zit er niet even met deze kleurboeken met een kleurplaat doet wel 2 of 3 dagen mee. Dan ben je wel Max 1 uur bezig.
En voor kinderen die zit toch 15 tot Max 30 min stil op een stoel, en heb ik wel over leeftijd van 7 tot 10 jaar. Voor kleiner kinderen wordt wel heel moeilijk om tussen al die lijntjes te kleuren dan zou ik toch naar makkelijker versies zoeken voor kinderen.
 Maar als je een handig juf of mama heb die ook beetje kan tekenen kun je ze ook gewoon zelf laten leren aan de kinderen. Tegenwoordig kun je op internet gewoon patronen vinden die ze zelf in kunt tekenen naar eigen fantasie, waardoor het nog leuker wordt om een eigen creatie te maken en evt. kun die later uit knippen en op plakken om een kaartje te maken zodat je een uniek kaartje krijgt. 
Wat ook een leuk idee is om een eigen gemaakte placemat te maken met zentangle patroon en die plastificeren. 
Er zijn natuurlijk nog veel meer mogelijkheden, gooi je eigen creativiteit er maar in en ik wens jullie heel veel teken plezier!


Hieronder zie paar voorbeeld dat kan gebruik voor kinderen die beginnen hiermee.(van het internet)






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen