maandag 21 september 2015

wc gebruik van kinderen.

Ik ben vast een van vele mama’s die dagelijkse tegen hun kinderen zeg doe die deur even dicht trek je de wc nog even door. Heb je handen gewassen? En dat wel paar keer per dag. Je herken je vast hierin. Vooral met mooi weer in de vakantie de kinderen vliegen in uit het huis. Ik was bezig met een opdracht van mijn opleiding over picto, s (pictogrammen) daarbij zag ik een ideaal voorbeeld voor wc-gebruik uit geprint en in een insteekhoesje gedaan opgeplakt aan de binnenkant van de wc-deur. Als je niks probeert veranderd er ook niks. Poosje later kwamen me kinderen weer binnen na glaasje drinken heb ik hun even mee genomen naar de deur en de picto, s laten zien. Eerst heb ik ze gevraagd kun je mama vertellen wat erop staan nou dat wisten ze wel vol trots. Ik vertel mijn kinderen als je naar de wc gaat moet je alles doen wat er op die plaatjes staat want dan blijf de wc schoon en jij ook kunnen jullie dat ook? Ja, hoor wij kunnen wel handjes wassen en deur dicht doen mama ! Ook de wc door trekken? Ja! Nou laat dat maar zien de volgende keer als je naar wc gaat zou ik erg knap vinden!
En ja hoor eerste volgende keren zonder moeite verlieten ze de wc met lamp uit en de deur dicht en de handjes gewassen. En ze riep me ook mama kijk de wc-deur dicht en lamp uit en handjes gewassen. Ik dacht ook nou na paar dagen zal ik wel weer moeten helpen herinneren wat ze moeten doen. Nee, ik heb de plaatjes nu ongeveer 8 weken er hangen en het wc-gebruik verloopt nog steeds goed zonder dat ze iets vergeten. En mama is blij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten