woensdag 17 februari 2016

trotse mama!




In korte tijd moesten mijn kinderen noodgewonden snel zelfstandig worden.Ik ben pas geopereerd aan een nieuwe heup daardoor moet je lange tijd moet revalideren en met 2 jonge kinderen is dat wel een uitdaging. Nou zal wel denken hoe oud of ik ben erg jong 31 ik had waarschijnlijk een heupafwijking bij de geboorte waar ik niks vanaf wist en nu was de heup volledig versleten. Nou wordt je door het ziekenhuis goed voorbereid dus ik wist redelijk wat me te wachten stond. Dat betekenden ook dat er veel ging veranderen thuis, Omdat je eerst 6 tot 12 weken niet mag bukken en draaibeweging mag maken en je loopt met krukken en je heb wekelijks fysiotherapie en je meubels moeten bepaalde hoogte hebben. Daardoor slaap ik beneden totdat ik zonder krukken kan lopen is wel zo veilig als je nachts naar de wc moet. Paar weken van tevoren ben ik al begonnen met leren dat de kinderen zelf hun kleren klaar leggen s, avonds voor de volgende dag, En dat ze zonder mama’s hulp kleren aan doen het is soms zo makkelijk als mama helpt, natuurlijk geld dit ook voor jas en schoenen. Ik ben nu zo trots op ze dat elke dag vanzelf uit bed gaan als de wekker boven gaat, hun eigen broodje smeren, hun eigen kleren aan doen en tanden poetsen en wassen, En dan vervolgens hun jas en schoenen aan doen en dan krijg ik altijd een dikke knuffel dan lopen de twee zusjes samen naar school. En soms verras ik hun door ze zelf op te halen bij school als ik toch even moet lopen. Ook helpen ze mee klusjes de konijnenvoeren, vloer vegen, kamers opruimen, tafel dekken. Ieder ouder kent wel dat dat kinderen soms loopje met je nemen, dat er niet wordt opgeruimd maar druk wordt gespeeld. Ik had wel verwacht dat ik die uitdaging zou krijgen omdat ik niet zo snel de trap kan, maar gelukkig zijn de veranderen zo ingeprent dat eigenlijk alles bij dagelijks ritueel horen en alles van zelf gaat zonder dat ik iets hoeft zeggen en ik hoef maar iets te vragen en het wordt gedaan. Daarbij heb ik ook het idee dat ze ook erg leuk dat ze dingen zelf kunnen en zich daardoor groter voelen. Ze vinden leuk om mama te helpen met kleine dingen zoals drinken brengen, sloffen aan trekken. Normaal ben ik jonge actieve moeder maar dat kan nu niet dus breng ik ook de tijd met kindjes anders door mijn jongste vind erg fijne om bij te liggen op mijn bed en filmpje te kijken of spelletje doen. Mijn oudste mag graag samen met mij tekenen of een spelletje doen, of een filmpje kijken. En trotse mama drink maar al te graag thee met wat lekkers met deze dames.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen